תכנון הוצאות המשפחה

תכנון הוצאות המשפחה מאפשר למצות את המקסימום מהכנסות המשפחה, לתכנן את התקציב המשפחתי , להיערך לקראת הוצאות גדולות , לקצץ בהוצאות מיותרות  , להתמקד במטרות החשובות של משק הבית ולהמנע מכניסה למצב שבו התא הכלכלי נמצא במרדף מתמיד אחר סגירת חובות והלוואות.

תכנון הוצאות המשפחה מספר מטרות שהעיקריות בהן  : 

  • הקצאה נכונה של משאבים
  • הקצאה של חלק מהתקציב לחיסכון
  • קיצוץ בהוצאות מיותרות
  • הוזלת הוצאות הכרחיות קיימות

תכנון הוצאות המשפחה – תכנון מראש מונע הפתעות

תכנון מראש של הוצאות המשפחה מאפשר להיערך לקראת הוצאות עונתיות מבלי להיכנס למינוסים גבוהים. ההוצאות העונתיות הן אחד מהמכשולים הגבוהים שעומדים בפני משקי הבית שאינם מבצעים תכנון הוצאות המשפחה .

 מהן הוצאות עונתיות בהוצאות המשפחה ? 

הוצאות עונתיות הן אותן הוצאות שלא עוברות כל חודש ולכן נהוג להתעלם מהן ולא להקצות להן את המשאב הנדרש מדי חודש. אחת ההוצאות המוכרות ביותר בתכנון הוצאות המשפחה הוא אגרת הרישוי השנתית. אגרה הרישוי וההוצאות מסביב נעות סביב 2000 ₪ בשנה. סכום לא מבוטל. כאשר מבצעים תכנון הוצאות המשפחה אנו נוהגים להקצות להוצאה זו תשלום חודשי קבוע שעובר לקרן מיוחדת מדי חודש כך שההוצאה בפועל בחודש בו מתבצע הטסט . טבלה מפורטת של עלות אגרת הרישוי ניתן למצוא בקישור הבא  – תכנון הוצאות המשפחה – אגרת רישוי – לחץ כאן

בדומה לאגרת הרישוי גם הנופש השנתי הוא סוגיה לתכנון מוקדם כאשר מבצעים תכנון הוצאות המשפחה. כאשר יועץ מקצועי לתכנון הוצאות מנתח את מקורות ההכנסה של המשפחה הוא מגלה סעיפים שניתן לקצץ או להוזיל ולהקצות את הכספים להוצאות עונתיות שגורמות לחורים בחשבון הבנק , לנטילה מיותרת של הלוואות מהבנק או שימוש חורג בכרטיסי האשראי.

 תכנון הוצאות משפחתי של אתר YNET.CO.IL- תוכנת עזר – לחץ והורד למחשב האישי 

לכתבה בנושא כלכלת המשפחה  – כך תתרום לכם תכנית פיננסית למשפחה 

 

[si-contact-form form='1'] 

בדיקת פוליסות  

  תכנון פיננסי – ייעוץ אישי , ע"י כלכלן , התקשרו לפרטים נוספים 

תכנון פיננסי – קובץ תכנון הוצאות והכנסות בוצע על ידי אתר YNET וכל זכויות היוצרים שמורות לו

לכתבה באתר מאמרים  – חמש סיבות לבצע תכנון פיננסי אישי ותכנון הוצאות המשפחה