מלווה שלום הגליל בנק ישראל החזר

מלווה שלום הגליל בנק ישראל החזר 

עוד מעט שנת 2022 ועדיין המדינה מחזקיה מאות מליוני שקלים של מלווה מדינה שטרם נדרש. זה הזמן לנער את הפרטים ואת הניירת ולבצע בדיקת כסף רדום בבנק ישראל ! מלווה שלום הגליל בנק ישראל החזר  מלווה חובה  בנוסף לכסף רשום הר הכסף החדש ובו מיליארדי שקלים של כספים רדומים ! פנו כעת לשירות הר הכסף החדש איתור כסף לפי תעודת זהות . 

מי זכאי לפדיון מלווה מדינה מבנק ישראל

בימים אלו עדיין ניתן לפדות כספי מלווה שלום הגליל ומלוות נוספות במסגרתן נתנו אזרחי המדינה כסף לבנק ישראל. אולם בניגוד לתשלומי מס הכנסה, כאן המדינה לא רודפת אחריכם או אחרי היורשים. 

 

למה הטילה הממשלה מלווה ולקחה כסף משכירים, עצמאים ועסקים? 

מלווה שלום הגליל הוטל על אזרחי ישראל  , שכירים  , עצמאים וחברות בתום מלחמת שלום הגליל בשנת 1982 .

המלווה נועד לסייע לממשלה עם הוצאות מלחמת לבנון הראשונה ומכאן שמו – מלווה שלום הגליל. המלווה נמכר כמלווה צמוד מדד עד סוף שנת 2012 .

מינואר 2013 המלווה אינו צמוד למדד וערכו יישחק. ניתן לפדות את המלווה באמצעות פניה לאתר ביטוח ואנו נבצע עבורכם את בירור הזכאות ואת מילוי הטפסים הנדרשים. בנוסף למלווה שלום הגליל הוטלו על הציבור מלווה ביטחון , מלווה תוספת יוקר , מלווה יום כיפור ועוד. 

איזה מלוות מדינה היו לאורך השנים? 

בנוסף למלווה שלום הגליל הוטלו במהלך השנים עוד מספר מלוות חובה על אזרחי ישראל במטרה לסייע למדינה לממן הוצאות מיוחדות . כיום הפכו המלוות לסמל לכספים האבודים בישראל ולצורך של האזרחים לבצע איתור כספים אבודים גם במוסדות המדינה. 

  • מלווה שלום הגליל – מלווה צמוד מדד שהוטל בשנת 1982 ונחשב להשקעה טובה 
  • תוספת יוקר – הוטל בשנת 1975 צמוד לממד המחירים לצרכן 
  • חיסכון למעבידים – הוטל ב 1975 
  • מלווה יום כיפור הוטל לאחר מלחמת יום כיפור בשנת 1973 
  • מלווה ביטחון וחיסכון הוטל בין מלחמת ששת היום ובזמן מלחמת ההתשה 
  • קליטה וחיסכון חובה הוטל בשנות הששים 

 

ברבות השנים כאשר הגיע מועד פדיון מלווה חובה. כמו מלווה שלום הגליל ויתר המלוות שכחה המדינה לרדוף אחר האזרחים והכספים נותרו בידי בנק ישראל.

המלוות הוגדרו כאגרת חוב לא סחירה. אך יורשים יכולים לפדות את המלווה שעמד לזכות נפטר שהם היורשים שלו. 

בבנק ישראל רשומות מאות אלפי תעודות ומאות מיליוני שקלים שאיש טרם פדה. מדובר במלווה חובה , מלווה מרצון ומלוות יום כיפור שחלקן צמודות למדד וחלקן צמודות לשער הדולר. פדיון מלווה חובה  אורך כחודש ימים ואת הכספים ניתן לקבל ישירות לבנק הדואר.  אזרחים שפדו מלוות צמודות מדד זכו להחזר שבין כמה מאות לעשרות אלפי שקלים , תלוי בגובה המלווה מקורי שניטל מהם. 

פדיון מלווה חובה  | שירות אישי ומקצועי בתשלום  | 

מלוות החובה מהוות חלק מהכספים האבודים בישראל.

בנוסף למלווה חובה קיימים סוגים נוספים של כספים אבודים בישראל. למעלה מ 15 מיליארד שקלים אבודים מנוהלים בחברות הביטוח וקרנות הפנסיה. 

על הסכום הזה יש לקחת בחשבון את החשבונות בנק רדומים. קרנות ואגודות שונות . סוג של מניה השווה עדיין סכום כסף לא מבוטל היא מניית הבנק למלאכה. הוא פעל בארץ בשנות הששים והשבעים. 

 מלווה שלום הגליל , מלווה חובה