בדיקת פנסיה – האוצר מאבד סבלנות

בדיקת פנסיה – האוצר מאבד סבלנות ארכיון כתבות בנושא חיסכון פנסיוני 

מתי בפעם האחרונה בצעתם בדיקת פנסיה או בדיקה של ביטוח המנהלים שלכם?  פרסום של משרד האוצר בדבר ליקויים בחישוב זכויות עמיתים מעלה שוב את הצורך בבדיקת פנסיה וגובה החיסכון המוצג בדוחות שהקרנות הפנסיה וחברות הביטוח מספקות לעמיתים. משרד באוצר שמוטרד מטעויות החישוב בקרנות הפנסיה בצע בדיקה בקרן הפנסיה מקפת ובעקבות ליקויים שהתגלו קנס את הקרן בכרבע מליון שקלים. בית ההשקעות הדס- ארזים נקנס בסכום דומה וחויב להחזיר לחוסכים סכום כולל של 2 מליון שקלים. 

תופעת טעויות החישוב בפנסיה היא מכה לחוסכים.

שנים של עמל וחיסכון של העובד והמעביד יורדים לטימיון בשל טעות. חלק מהטעויות נעשות ממש בשלב היציאה לפנסיה ונוסעות מחישובים ידניים שגויים שניתן למנוע על ידי בדיקת פנסיה על גוף חיצוני ודרישת החוסך שקרן הפנסיה תעביר לו מפרט חישוב . 

בדיקת חישוב הפנסיה

בדיקת פנסיה

בדיקת פנסיה  – מעקב אחר הדיווחים השנתיים 

קרנות הפנסיה מעבירות לעמיתים דוח תקופתי מדי רבעון. לעמיתים שאינם משלמים פרמיה שוטפת וברשותם פחות מ 50,000 ש"ח הדוח מגיע אחת לשנה. יש לשמור את כל הדוחות ששולחת הקרן ולבצע מעקב, לוודא שכל התשלומים שהופנו מתלוש השכר הגיעו לקרן בערכן המלא. המבוטח צריך לבדוק בכל שורה שלא שונות פרטיו האישיים ולפנות לגרום מקצועי בכל סכום שנמצא במינוס או מופיע בתור קיזוז.

עוד באתר מחשבון משכנתא שפיצר למשכנתא

חישובי חיסכון בדיקת פנסיה – הטעויות הנפוצות בחישוב החיסכון 

טעויות החישוב בקרן הפנסיה מתגלות במהלך בדיקת פנסיה. הבדיקה מקיפה את הפרמיות ששלומו לקרן. מה זה ייתן לחוסכים?. בדיקת גובה דמי הניהול ששלומו על ידי הלקוח. בנוסף לבקרה על חישובים ידניים וטעויות מחשב ובקרה יסודית על כל הכספים שהועברו לקרן. טעויות אלו מתגלות במהלך בדיקת פנסיה ומאפשרים לעמית לקבל את כספו בחזרה מקרן הפנסיה.

  • חישוב ידני שגוי של מקדמי קצבה שפוגעת בפנסיה
  • שימוש בטבלאות חישוב שגויות של היוון הפנסיה 
  • הפקת פוליסות בניגוד לסיכום עם הלקוח  והחוזה עם המעסיק
  • גביית דמי ניהול עודפים ופגיעה אנושה בפנסיה
  • תשלומים גביית פרמיות ביטוח מיותרות
  • תנועות כספיות שגויות שאינן נזקפות לזכות החיסכון
  • חיוב הפוליסה עבור ביטוחים שהמבוטח לא צריך ולא בקש 
  • אובדן מידע במערכות המחשב של חברות הביטוח וקרנות הפנסיה 

[si-contact-form form='3']

 

חתימה על כרטיס אדי מצילה חיים – לחץ כאן לפרטים והבנה מעמיקה של הנושא