ביטוח דירה השוואת מחירים מחשבון משרד האוצר

ביטוח דירה השוואת מחירים משרד האוצר מבנה תכולה צד ג' מתאים למשכנתא 

השוואת ביטוחים ובטח תחום מורכב כמו ביטוחי רכוש  יכול לעשות כאב ראש. קבלו את המדריך ביטוח דירה השוואת מחירים משרד האוצר מבנה תכולה צד ג' מתאים למשכנתא.

 לך תבין מה רוצים ממך עם כל הסעיפים הקטנים והאותיות הקטנות בפוליסה. מבולבלים  ?   בדיוק עבור זה הכנו את המאמר הבא בנושא ביטוח דירה – מדריך פשוט בנושא ביטוח דירה. אילו כיסויים קיימים לביטוח דירה  , היכן הכיסוי  זהה לכל חברות הביטוח וכיצד לבצע השוואה של ביטוח דירה פשוט וקל .

ביטוח דירה השוואת מחירים מחשבון משרד האוצר

ביטוח דירה השוואת מחירים מחשבון משרד האוצר

למה פוליסות מסובכות וכיצד אפשר לבצע השוואה בין ביטוחים ? 

פוליסה ביטוח דירה מתחלק לחמש קטגוריות כיסוי עיקריות  . פוליסת ביטוח דירה מוגדרת כפוליסה תקנית . זה אומר שמבנה הפוליסה הוא אחיד וזהה לכל חברות הביטוח,  החלק התקני מקיף את הכיסוי למבנה ותכולה והוא מוגדר על יד משרד האוצר. בחלק זה חברות הביטוח בישראל רשאיות להוסיף כיסויים אך הן לא יכולות לגרוע סיכונים.

מה דורש משרד האוצר ומה מכסה ביטוח דירה ? 

בשנת 2022 עדכנה רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון את הכיסויים הנדרשים מכל חברות הביטוח. להלן הסעיפים החדשים וההנחיות לגבי ביטוחי דירות מגורים בישראל. 

א. תתאפשר רכישת הרחבה לפוליסה התקנית לכיסוי נזק לדירה מכל סיבה. הרחבה זו תאפשר למבוטחים לרכוש כיסוי לנזק מכל סיבה שהיא לדירה.  לרבות מקרים של התמוטטות וקריסה של הדירה גם בגין אירוע שאינו כלול בכיסוי הבסיסי לדירה.
ב. מקרה הביטוח יכלול אבדן או נזק תאונתי לדירה בבית המשותף או לבית המשותף. בכמה?  בשיעור שאינו קטן מ-70% מסכום ביטוח הדירה.

בדומה לכיסוי "סכום ביטוח נוסף" וזאת במטרה לתת מענה למצב בו נגרם לדירה נזק משמעותי.
ג. ההרחבה צפויה לתת מענה גם למקרה בו הבניין ניזוק בצורה משמעותית והדירה המבוטחת, הנמצאת, בבית המשותף אינה ניזוקה אך אינה שמישה עבור המבוטח באופן שיאפשר דיור חלופי ושיקום של המבנה.
ד. לאור מחלוקות ופרשנויות שונות בעקבות אירוע התמוטטות מבנים בישראל ופסיקות שונות בנושא, תתווסף הגדרה ייעודית למושג "התפוצצות" בכדי למנוע מצב של אי בהירות וכדי שהרחבת הביטוח תהיה אפשרית ואפקטיבית.

החזר כספי לשכר דירה במסגרת הפוליסה 

ה. הפיצוי בגין הוצאות שכר דירה יוגדלו לתקופה מרבית של 24 חודשים במקום 12 חודשים, למבוטחים אשר נותרו ללא קורת גג, זאת מתוך הבנה שבמקרים רבים משך הזמן יארך תקופה הארוכה מ-12 חודשים.
ו. בנוסף, מתוך ניתוח אירועים שקרו בעת האחרונה, הכיסוי הביטוחי יאפשר תשלום בגובה שכר דירה חלופי בגין שלושה חודשים ראשונים, מיד לאחר קרות האירוע וללא דרישה של חובת הצגת חוזה שכירות בפועל, וזאת על מנת לתת מענה ראשוני במצב אי ודאות אליו נקלע המבוטח.

 

מה כוללת פוליסה תקנית לפני הנחיות משרד האוצר 

  1. כיסוי דירה למבנה  ( חלק מהפוליסה התקנית ) – מבטח את מבנה הדירה מפני שריפה וס
  2. תכולה  ( חלק מהפוליסה התקנית ) – מבטח רכוש ומיטלטלין , מכשירי חשמל , אחריות לצד שלישי , חפצי בית
  3. רעידת אדמה – נרכש במטרה להבטיח קבלת שווי מלא של הדירה על מנת לבנות אותה מחדש או לרכוש דירה בשווי דומה. בבתים משותפים יש לוודא כי הבניין מבוטח על ידי הוועד
  4. לנזקי צנרת – מבטח מפני נזקי מים וצנרת. בבתים ישנים עם צנרת ותיקה זהו ביטוח חשוב במערך ההגנות הכלכליות של בעל הבית .
  5. צד ג – ביטוח זה מספק כיסוי לנזק לצד ג כגון אורח או שכן הנפגע בדירת המבוטח

מחשבון ביטוח דירה משרד האוצר 

 החזרי מס לשכירים | אתר מאמרים | MAX  אתר האשראי וההלוואות של ישראל 

בדיקת ביטוחים | הר הכסף | החזרי מס  | עמלות בנקים |  לאיתור כספים | גלוי מרצון