מחשבון פנסיה

מחשבון פנסיה מאפשר למבוטח בקרן הפנסיה לקבל מושג כללי אודות הזכויות שלו בקרן הפנסיה , גובה הביטוח למקרה פטירה חס וחלילה  ,למקרה של נכות מעבודה ואומדן לפנסיית הזקנה הצפויה.

שימוש במחשבון פנסיה נחשב לפעולה קלה יחסית. יש להזין למחשבון פנסיה את השכר המבוטח, את תגמולי העובד ותגמולי המעביד , את הפיצויים ואת מסלולי הפנסיה המבוקשים. במחשבון פנסיה מופיעים לרוב כל מסלולי הביטוח של קרן הפנסיה.

מסלולי קרן הפנסיה במחשבון הפנסיה נבדלים זה מזה בשיעור הכיסוי לנכות ושאירים. לכל מסלול במחשבון פנסיה יש שם שמעיד באופן כללי על שיעורי הכיסוי שלו. למשל מסלול שנקרא עתיר שאירים יצביע על כך שאחוז הכיסוי לשאירים , הפנסיה שיקבלו האלמנה והיתומים עד גיל 21 תעמוד על הסכום המקסימלי שניתן לבטח בקרן.

שימוש במחשבון פנסיה מאפשר לקבל אומדן לחישוב הפנסיה והזכויות , אך יש לקחת בחשבון שהקצבה הצפויה תלויה במספר רב של גורמים שהחשוב ביניהם הוא מקדם הקצבה . אותו גורם שמייצג את תוחלת החיים ואת גובה הפנסיה הצפויה. גורם זה אינו מובטח לעמית החוסך ובמקרה שתוחלת החיים עולה המקדם הולך וגדל ( חיים יותר שנים ) והפנסיה שתשולם בפועל תקטן.

מחשבון פנסיה הוא חלק מאוסף כלים המאפשרים ביצוע תחזית וחישוב פנסיה. באמצעות כלים אלו ניתן לנתח את חישוב הפנסיה ולנווט את הלקוח לחיסכון פנסיוני מיטבי. פעולה זו הקראת תכנון פנסיוני. למחשבון פנסיה באתר INFOBIT. למחשבון פנסיה באתר INFOBIT לחץ כאן

 

לכל מחשבוני הפנסיה לחץ כאן 

 

 

מחשבון פנסיה תקציבית |  מחשבון המרת מטבעות | החזרי מס