כלכלת המשפחה כתבה חשובה

תכנון פיננסי כלכלת המשפחה מאוזנת

מאת הילה אלקלעי

שנת 2019 מוצאת את משקי הבית בישראל באי סדר פיננסי . לצד בחירות 2019 ואוסף שינויים כלכליים ,משקי הבית ממשיכים להתמודד עם יוקר המחיה. בכתבה שלפנינו כלכלת המשפחה כתבה שתעזור לכם לעשות סדר בכסף !

תכנון פיננסי כלכלת המשפחה מאוזנת

תכנון פיננסי כלכלת המשפחה מאוזנת

כלכלת המשפחה שלך הכסף שלנו על השולחן

מה זה בעצם כלכלת המשפחה וכיצד היא יכולה לעזור לנו  ? משפחות רבות בימינו מוצאות את עצמן נכנסות לחובות ממספר מקורות: מינוס בחשבון הבנק, הלוואות לבנקים, חוב צבור בכרטיסי האשראי, חוב לבני משפחה ואף לחברים.  מצב זה יכול להימנע ע"י תכנון פיננסי נבון עם תכנית פיננסית מסודרת בנושא ניהול כלכלת המשפחה. גם אם מדובר בהוצאה נוספת, שימוש בשירות זה יכול להציל אתכם מנפילה לבורות עמוקים. כמה המלצות חשובות בנושא כלכלת המשפחה. 

 הלוואות לכולם  ? לא להתפתות לכל הצעה להלוואה

כלל ראשון בכלכלת המשפחה – בודקים ומשווים כל הוצאה .החזר הלוואה היא הוצאה כבדה.

אם חסר לכם כסף בחשבון הבנק, קל לכם להתפתות להצעות הלוואה למיניהן אשר לכאורה פותרות זמנית את הבעיה. היום חברות האשראי והבנקים מציעים הלוואות לכל מטרה בכל הזדמנות.

רגע לפני שאתם כבר מדמיינים את עצמכם קונים רכב חדש או טסים לחופשה, תחשבו היטב: האם אתם באמת יכולים לעמוד בהחזרים? עליכם לבחון לעומק את התקציב המשפחתי שלכם ואם אין לכם תקציב חודשי פנוי, מוטב שתבנו תקציב כדי לבדוק איך ההחזרים משתלבים בתוך כלכלת המשפחה ותחשיב ההכנסות וההוצאות החודשיות.

כאשר אין תמונה ברורה של הוצאות והכנסות, אין כל דרך לדעת האם באמת יש הצדקה לקחת את ההלוואה .

 הימנעות מהחלטות פזיזות ברכישת דירה

 כלכלת המשפחה יכולה להיפגע על ידי החלטות פזיזות ולא מחושבות. מחירי המכוניות והדירות בישראל הם מהיקרים בעולם. ההחלטה על רכישת דירה היא מהחשובות והמרכזיות בחיים. זו העסקה הגדולה ביותר שרוב האנשים עושים במהלך חייהם.

חשוב לבדוק היטב את המשמעות וההיתכנות הכספית של הבית/הדירה שאתם רוצים לרכוש. כאן צריך להתחשב גם בצפי של זרם ההכנסות העתידי.

אנשים רבים מעדיפים לקחת הלוואות ממקורות שונים או להיכנס למינוס גדול רק כדי שיוכלו לגייס את ההון הראשוני עבור הדירה. בסוף הם מוצאים את עצמם מתקשים להתנהל בחיי היום יום מבחינה כלכלית כך שהחוב רק הולך וגדל.

לכן חשוב לקבל החלטות מהסוג הזה יחד עם יועץ פיננסי או יועץ משכנתאות.

תכנית פיננסית לכלכת המשפחה 

כלכלת המשפחה היא כלי לשים קץ למצב הפיננסי נוכחי ולהתחלת פרק חדש, כדאי לכם לשבת עם מתכנן פיננסי ולבנות תוכנית פיננסית מותאמת ספציפית עבורכם. תוכנית פיננסית היא אסטרטגיה התפורה למצבכם ולהשגת המטרות שלכם בעתיד.

הרבה דברים יכולים להשפיע על התוכנית הפיננסית במהלך החיים; מצב העבודה שלכם השתנה, אתם עוברים דירה, ילדתם ילדים, התחתנתם או התגרשתם, חל שינוי בניהול התקציב המשפחתי שלכם, המצב הכלכלי במדינה השתנה ועוד.

כל שינוי כזה משנה את התוכניות שלנו לעתיד ובניהול כלכלת המשפחה. האחריות שלי ,היא לוודא שאתם מבינים את המשמעות הפיננסית של ההחלטות שלכם לכלכלת המשפחה.  המפתח הוא להביא בחשבון את כל השאלות וכל האינפורמציה שמשפיעה ומושפעת ממצבכם הפיננסי הכולל וכן מתנאי חייכם.

אודות הכותבת הילה אלקלעי

  • מתכננת פיננסית ויועצת לכלכלת המשפחה, יועצת עסקית ויועצת השקעות מוסמכת.
  • בוגרת 2 תארים בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב, בעלת ניסיון של  13 שנה בתחום הכלכלה ושוק ההון.
  • www.financial-planning.co.il
  • alkalay.fp@gmail.com
  • דף פייסבוק

[si-contact-form form='1']

 האתר של ד"ר גיא בכור GPLANET | ייעוץ פיננסי

מה זה תכנון פיננסי 2019 ? כיום בעלי מקצוע בתחום הפיננסי מציעים שירותים חשובים שונים . החל מש/ירות החזרי מס הכנסה  , ייעוץ משכנתאות אובייקטיבי וייעוץ פנסיוני מתקדם . המתכנן הפיננסי הוא האדם שמרכז עבור הלקוח את נושא התכנון והניהול הכלכלי של המשפחה . למתכנן הפיננסי מחויבות ללקוח בלבד ותפקידו להביא את המשפחה למטרות הכלכליות שהוגדרו על ידי ראשי המשפחה !