בדיקת קרן השתלמות


בדיקת קרן השתלמות


בדיקת קרן השתלמות היא תנאי להגדלת החיסכון הקרן השתלמות ,  מיצוי מלוא הזכויות הוקטנת הסיכונים להפסד בקרן.  בדיקת קרן השתלמות מתבצעת על ידי יועץ פיננסי אובייקטיבי המחויב ללקוח בלבד , מקבל את שכרו מהלקוח ושם את האינטרס של הלקוח לפני הכל. תוצאות בדיקת קרן השתלמות וביצוע שינויים הנדרשים על מנת להתאים את המוצר לדרישות והעדפות הלקוח הן תנאי להגדלת משמעותית של החיסכון בקרן השתלמות . אילו בדיקות כוללת תהליך בדיקת קרן השתלמות באמצעות יועץ אובייקטיבי!

  1. בדיקת עמלות שגובה הקרן מהלקוח  – קרן השתלמות היא מוצר עתיר בעמלות  בהתאם לחוקים וכללים שקבע משרד האוצר מותר לקרן לגבות עד 2% עמלה שנתית מנכסי הלקוח. בפועל קיים שוק תחרותי בעמלות
  2. בדיקת מסלולי ההשקעות העומדים לרשות הלקוח ועד כמה הם מתאימים לשאלון הפיננסי שלו
  3. מדד נזילות של הקרן  – מדד הנזילות הוא מדד חשוב מאד . לא מדובר על נזילות של כספים אלא על מדד המגדיר את אמינות דיווחי הקרן. מדד זה הוא חשוב מאוד שכן קרן יכולה לדווח על ישגים , לצרף עמיתים בזכות הנתונים המרשימים וכאשר אלו יתגלו כשגויים אז יהיה מאוחר מדי.
  4. סיכון השקעות שנוטלת הקרן על כספי העמיתים הוא חלק חשוב בתהליך בדיקת קרן השתלמות. באמצעות שאלון פיננסי בודק היועץ האובייקטיבי את צרכי ודרישותיו של הלקוח מקרן ההשתלמות שלו ולאחר מכן הוא בודק האם לקרן יש מסלולי השקעות העונים על צרכי הלקוח והאם מדורגים במקום טוב ביחס למסלולי השקעות דומים.

 מה עושים עם מסקנות בדיקת קרן השתלמות

  • פניה לסוכן הביטוח בקשה לקבל הנחה בעמלות . כל 100,000 ש"ח חיסכון ניתן להשיג חיסכון של לא פחות מ 1,500 שקלים בשנה. ים בכסף .
  • שינוי מסלולי השקעה כך שיתאימו לדרישות הלקוח ומידת הסיכון שהוא ליטול על כפסי קרן ההשתלמות שלו
  • החלפת גוף מוסדי שעומד בקריטריונים הגדיר הלקוח