תשלומי הורים לבית ספר רשימת הנחות

תשלומי הורים לבית ספר רשימת הנחות 2020

משרד החינוך הודיע על שורת הנחות להורים באגרות שנת הלימודים הקרובה. לאור ההכרזה על הפחתת לשומי הרשמה לבית ספר ההורים מוזמנים להכיר את רשימת ההנחות וכמה הם יחסכו על רקע המשבר הכלכלי 2020. תשלומי הורים לבית ספר רשימת הנחות תשפ"א בנוסף למענק 750 שקל ומענק ביטוח לאומי לחגים

כמה חוסכים בתשלומי בית ספק 

לפי מוסדות הלימוד מדובר בהנחה של מאות שקלים בתשלומי הורים למשרד החינוך.

הורים לתלמיד בבית ספר יסודי יחסכו 600 שקל

ברישום תלמידים לחטיבות הביניים תחסכו 700 שקל והורי התלמידים בתיכון יחסכו 680 שקל ברישום ואגרות .

החיסכון הגדול בתשלום עבור תכנית לימודים נוספת 

ההפחתה תתבצע בבתי הספר בכל שכבות הגיל בשיעור של 60%. בתי הספר יוכלו לגבות עד שעתיים שבועיות. להלן גובה ההנחות בתשלומים לבתי הספר .

בתי ספר יסודיים: חיסכון של 531 ש"ח (הפחתה של 3 שעות).
חטיבת ביניים: חיסכון של 636 ש"ח (הפחתה של 3 שעות).
חטיבה עליונה: חיסכון של 690 ש"ח (הפחתה של 3 שעות).
בגני הילדים: אין שינוי (הגביה עד 3 שעות).

מענקים להורים ביטוח לאומי

בנוסף להנחות משרד החינוך על רישום ילדים לבתי ספר יש להורים עוד 2 מענקים חשובים שעליהם להכיר ולוודא שהם קבלו כסף מביטוח לאומי

  1. תשלום מענק לכל אזרח לחשבון אליו משולמת קצבת הילדים
  2. תשלום מענק לימודים של ביטוח לאומי לאמהות חד הוריות גובה המענק השנה הוא כ 1200 שח כך שמדובר בלא מעט כסף בעיקר אם מדבור במשפחות בהם אחד ההורים מובטל או נמצא בחלת .

אפיק תשלומי הורים

אתר ששם לו למטרה להסביר להורים את שמעות אגרות לבית הספר , דמי רישום למערכת החינוך , גני הילדים ובתי הספר בישראל. קבלתם הודעת תשלום לא מובנת , סביר שבאתר אפיק תוכלו למצוא הסבר .

בישראל יש חוק חינוך חינם , האם מותר לגבות תשלומים מהורים  ? 

החוק חל על תלמידים מגיל חמש עד גיל 18 טרם הגיוס . בפועל העירייה שבשטחה פועל בית הספר רשאית לגבות מההורים כסך באמצעות תשלומים ובלבד שאלו אושרו על ידי ועדת החינוך של כנסת ישראל .

החזרי מס להורים

ילדכם עבר ועדת השמה ? קבל אחוזים של ביטוח לאומי ? בדקו את זכותם לבצע מימוש זוכיות ביטוח לאומי ולזכות בנקודות זיכוי וקצבת ילדים מוגדלת.

יש לבדוק בתלוש השכר שמספר נקודות זיכוי לאשה עובדת מוגדרות בצורה נכונה , כך אפשר גם להגדיל את השכר נטו וגם להיות זכאים למענק עבודה שלילי