עליית ריבית בנק ישראל 2018 חדשות כלכליות

עליית ריבית בנק ישראל 2018 חדשות כלכליות

עכשיו זה כבר לא סוד במחשכי בנק ישראל. כעת ברור שבנק ישראל מתכוון לייקר את הריבית במשק ובכתבה זו נציג הערכות לקראת  עליית ריבית בנק ישראל 2018 חדשות כלכליות 

עליית ריבית בנק ישראל 2018 למי זה טוב 

בגדול אם אתה צרכן רגיל ללא חסכונות גדולים בבנקים , עליית ריבית בנק ישראל ולאחריה עליית ריבית הפריים לא תעשה לך טוב. הצרכן אף לא מרוויח בגדול משערי ריבית גבוהים במשק שכן רוב הציבור חייב כסף לבנקים ולא להפך. 

לאחר עשור של כסף זול במשק הישראלי , כסף זול שהביא להתייקרות מחירי הדיור בישראל , כעת צפויים מחירי הכסף לעלות במקביל לעליית שיעור ריבית הפריים כפי שקרה כבר בארצות הברית של אמריקה שהייתה חלוצת השימוש בכסף זול על מנת לחלץ את המשק ממשבר הסאב פרייםבסוף העשור הקודם.

חסכונות הציבור המוגדרים בתור כספים אבודים ונמצאים במסלול משתתף ברווחים צפויים להיות מושפעים מביצועי התיק ככל שהחברות ישכילו לנצל את סביבת הריבית הגבוהה יותר. 

איך משפיעה הריבית על המשכנתא 

מרבית החוב של נוטלי משכנתאות הנו בריבית פריים המושפעת מריבית בנק ישראל. ברקע ששער ריבית בנק ישראל מתייקר אז ריבית הפריים מתייקרת . בכל עלייה של 1% בשער הריבית מחזירי משכנתאות צפויים לשלם החזר חודשי גבוהה ב 10% . על כל אלף שקל החזר חודשי בריבית פריים נחזיר עוד 100 שקל לחודש . ההתייקרות בהחזרי המשכנתא צפויה להיות פרוסה על פני זמן . 

איך משפיעה הריבית על האינפלציה

במצב כזה קשה להעריך. הצפיות באינפלציה בישראל גבוהות בהרבה מהתייקרות האינפלציה בשנים האחרונות. הכלכלה הקלאסית משתמשת בריבית ככלי לריסון האינפלציה. בישראל יש מצב שבו האינפלציה איננה מרימה את הראש ולכן לא ניתן לדעת בשלב כיצד תשפיע עליית ריבית בנק ישראל על האין אינפלציה. 

חוקי הכלכלה הקלסית הופרו פעם אחר פעם בעשור האחרון. לכן כיום כאשר אנו מבצעים הערכה כלכלית , תמיד יש לקחת בספק את תופעות הלוואי של הנוסחאות הפיננסיות שהכרנו בתואר ראשון לכלכלה. 

במרכז אדינבורו שבסקוטלנד עומד פסלו של אדם סמית אבי הכלכלה המודרנית. לא רבים מזהים את האייקון על הפסל אבל אין ספק שאם הוא היה יכול לצפות בנעשה בכלכלה העולמית החדשה , הוא היה מוציא קריאת השתאות גדולה לנוכח התאוריות שלו שלא לקחו בחשבון את אמון הצרכן. 

עליית ריבית בנק ישראל 2018 השפעת עליית ריבית בנק ישראל עלך מחירי הדיור והאינפלציה במדינת ישראל מה כדאי לעשות עם הכסף לפני עליית הריבית האתר הישראלי לפיננסים