ירידת מחירים דירות להשכרה בגלל המשבר הכלכלי

ירידת מחירים דירות להשכרה בגלל המשבר הכלכלי

זה כבר מזמן לא סוד מדינה. המשבר הכלכלי והשינוי בהרגלי הצריכה הביא לתופעה של ירידת מחירים דירות להשכרה 2020 בגלל המשבר הכלכלי אתר הנדלן של ישראל עדכונים . כתבה מיוחדת כיצד הבידוד והמשבר הכלכלי הורידו את מחירי שכירות הדירות לפי ערים בישראל

ירידת מחירים דירות להשכרה בגלל המשבר הכלכלי

ירידת מחירים דירות להשכרה בגלל המשבר הכלכלי

הבועה של מדינת תל אביב מחירי השכירות יורדים 

עד תחילת 2020 להשכיר דירה בתל אביב יכול להיות מבצע מורכב. תור של נרשמים לכל דירה חצי ראויה למגורי אדם, מחירי שכירות שרק עלו ללא הפסקה ובעלי דירות עם קפריזות שונות ומשונות שזכו אפילו לדמויות בארץ נהדרת.

כל זה נגמר. מחירי השכירות בתל אביב רושמים ירידה חדה.

החלת הפיטורים והירידה בשכר העובדים

ירידת מחירי השכירות לא באה על רקע המשבר הכלכלי במדינת ישראל ובעולם כולו. לינות התיירים בעיקר אלו ששוכרים דירות לתקופות קצרות באמצעות airbnb או booking פינו את המקום לתושבים מקומיים שחלקם בצעו מהלך להורדת מחירי דירות להשכרה .

ביטול חוזה בידרה יקרה מעבר לדירה זולה יותר 

לא כל בעלי הדירות ברחבי הארץ היו מוכנים להוזיל את מחירי השכירות. אין כאן נכון או לא נכון , לכל בעל נכס נסיון מצטבר עם שוכרים ומדיניות שהוא רשאי ליישם.  מספר אנשים ספרו כי מאחר שבעל הדירה סרב להוזיל להם את שכר הדירה ולהתאים אותו למציאות הכלכלית החדשה. הם נצלו את סעיף היציאה מהחוזה ופנו להשכרת דירת מגורים זולה בהרבה. לעיתים ההוזלה בשכר הדירה ובארנונה חפתה על קנסות יציאה והודעה מראש.

חוזה השכרת דירות בפני שינוי מהותי

אם עד למשבר הנוכחי שוק השכרת הדירות בישראל היה שוק של מוכרים ובעלי דירות היום היוצרות התחלפו. אנשים היבנו שאת הכסף צריך לשמור קרוב לכיס. דירות שתיים וחצי חדשים במחיר 7000 שח לחודש במרכזי הערים הן כבר לא אטרקציה. בשעה שחלק גדול מהשוכרים בודק החזרי מס על אבטלה  שוק השכירות ייכנס אולי לתקופת מיתון .

את מקומן תופסות דירות מגורים להשכרה ברחובות , דירות 3 חדרים להשכרה בראשון לציון במחיר מופחת בהרבה. עם המעבר לעבודה מהבית והריחוק החברתי , לצד החשש ממשבר כלכלי מחמיר בישראל לאורך השנה הקרובה ואולי גם אחריה , אל פלא אם נראה את בעלי הדירות מורידים מחירים של שכירות תמורת התחייבות למימוש מלא של תקופת ההשכרה .