חדשות כלכליות בישראל נתבג 2 רמת דוד או נגב

חדשות כלכליות בישראל נתבג 2 רמת דוד או נגב

נתבג 2  עוד לפני שקם כבר מעורר סערה . השקעות לאומיות כרוכות בהחלטות ממשלה כבדות משקל המעצבות את פני המדינה ולא רק את הכלכלה.

אחת ההחלטות הכבדות ביותר בתחום הכלכלי שעומדות בפני הממשלה היא היכן להקים שדה תעופה חדש ובמרכז נתבג 2 רמת דוד או נגב 

נתבג 2 שדה תעופה חדשה בנגב

נתבג 2 שדה תעופה חדשה בנגב 

נתבג 2 רמת דוד או נגב באיזה קצה של כביש 6 יוקם נמל תעופה

זו שאלה שנותרה כרגע ללא מענה . נתבג 2 רמת דוד או נגב חדשות כלכליות בישראל סיקור המאבק להקמת שדה תעופה בנגב השיקולים הכלכליים והאם בסופו של דבר הממשלה תחליט להפנות משאבים לנגב היבש מכלכלה .

דוד בן גוריון רצה להפריח את הנגב . בפועל המדבר עוד רחוק מלהיות הגן הירוק של מדינת ישראל. לצד התרחבות האוכלוסייה הבדואית ומיעוט היישובים החדשים בנגב , בטח בהשוואה ליהודה ושומרון , הנגב הוא פארסה כלכלית. 

חממות טכנולוגיות שהיו יכולות להיות נשמת אפו הכלכלית של הנגב מעדיפות את חיקה החם של באר שבע או את חיפה ובטח שתמיד את מתחמי העבודה החדשים והטרנדיים של תל אביב סיטי. 

מועצת הנגב וקרן מיראז במאבק על דעת הקהל 

בראש המאבק על דעת הציבור בנושא הקמת נתבג 2 בנגב עומדות מועצת הנגב וקרן מיראז לפיתוח התיישבות, עסקים ויזמות בנגב. מדובר בקרן פילנטרופית העוסקת בהקמת מפעלי תעסוקה יזמים ובעלי עסקים מקומיים מהנגב.

בטווח הנראה לעין ישראל תצטרך שדה תעופה חדש ומשלים לנמל תעופה בן גוריון. באר שבע היא כבר עיר מטרופולין אמיתית ויש בה הכל . החל מבית חולים מעולה ואוניברסיטת באר שבע עם הפקולטה לרפואה. יש לא מעט גופים המעניקים מלגות לימודים בבאר שבע אבל מסביב שממה כלכלית. 

איפה הנגב ואיפה רמת הגולן עניין של כלכלה 

הקרן רואה בנגב ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של מדינת ישראל. מהבחינה הזו ללא ספק באזור שרחוק ממימוש הפוטנציאל הכלכלי שלו . המערב הפרוע של ישראל. לצד רמת הגולן שכלכלית לא הצליחה להמריא מעל גגות הצימרים , הנגב נגיש לציבור באמצעות כביש 6 .  

מה שווה לנגב שדה תעופה חדש 

הרבה מאד . עשרות אלפי מקומות תעסוקה במגוון רחב של תפקידים ורמות שכר לצד זיהום סביבתי צפוי לחי לצומח ולסביבה . תשכחו משערות קילומטרים של מדבר צייה ובורות מים שלא מוקמו על מפות המטיילים . זה יילך ויעלם לאט לאט. כלכלית הנגב ירוויח בגדול. זו נקודת הרוביקון של הכלכלה במגבר. כל היתר אלו התנגדויות של ארגונים ירוקים . יהיה שמח !