רוצה להתפטר ולקבל פיצויים מדריך לעובד

רוצה להתפטר ולקבל פיצויים מדריך לעובד

מדריך לעובדים המעוניינים להתפטר מהעבודה ולקבל את מלוא הפיצויים מהמעסיק מבלי להפסיד כסף . אלו תקנות מאפשרות לכם להתפטר בעצמכם ולהיות זכאים לכספי הפיצויים. כתבה מיוחדת באתר זכויות עובדים של ישראל .

רוצה להתפטר ולקבל פיצויים מדריך לעובד

רוצה להתפטר ולקבל פיצויים מדריך לעובד

אני רוצה לעזוב את העבודה האם מגיע לי פיצויים

דני עובד בחברת אחזקה ומרוויח כ 10,000 שח ברוטו בחודש. הוא רוצה לעבור מקום עבודה ולהרוויח יותר כסף . מצד שני הוא חושש שאם יתפטר בעצמו ויודיע למעסיק שהוא עוזב , הוא יעזוב ללא כספי הפיצויים שכרגע צברו 40,000 שח פטורים ממס במקרה של משיכת פיצויים מיידית.

גולשים רבים שואלים אותנו כיצד ניתן להתפטר ולקבל פיצויי פיטורים כאילו המעסיק פיטר אותם. לפני שנפרט את המקרים שמזכים הכסף פיצויים במקרה שעובד עוזב את העבודה , נזכיר רק כי בשנת 2018 הוגדרו תקנות חדשות שבהן כספי הפיצויים שייכים תמיד לעובד. המעסיק אינו יכול לשלול אותם למעט אם הוא מנהל הליך פלילי מול העובד. 

עכשיו נכנס לעניינים מתי אני יכול להתפטר ולקבל פיצויים 

  1. לעובד מגיע פיצויים רק אם השלים 12 חודשי עבודה אצל המעסיק . באותו מקום עבודה . 
  2. במקרה והעובד חתום על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים + השלים שנת עבודה מלאה אצל המעסיק הוא זכאי לפיצויים גם אם הוא מתפטר בעצמו .  
  3. במקרה של מצב בריאותי שאינו תקין של העובד או בן משפחתו מדרגה ראשונה , חס וחלילה , של בן או בת , אשה בת זוג או אחד ההורים  
  4. התפטרות בגין מעבר למקום מגורים המרוחק כ 40 קילומטר ממקום המגורים האחרון + עבודה של שנה אצל המעסיק 
  5. נשים יכולות להתפטר עד 9 חודשים לאחר הלידה ולקבל את הפיצויים כאילו פוטרו 
  6. במקרה של הרעה בתנאי העבודה אתך המעסיק . זה יכול להיות הפסקת תשלום על שעות נוספות , שינוי הסכם שכר, העברה לתפקיד אחר פחות טוב באופן חד צדדי 
  7. גיוס לצבא ההגנה לישראל מזכה את העובד , אם עבד לפחות שנה אצל המעסיק , במלוא כספי הפיצויים ללא קשר אם היה לו סעיף 14 בהסכם העבודה או שהמעסיק כלל לא חסך לו לפנסיה מכיוון שאינו בגיל פנסיה חובה . 

האמור בכתבה זו אינה בגין ייעוץ פנסיוני או ייעוץ משפטי המתחייב על פי דין או כל תקנה אחרת .