מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר ?

מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר ?

בזמן שמחירי השכירות מזנקים – וההיצע נמוך מהביקוש, נדמה שאי אפשר היום לשכור דירה ללא התערבות של מתווך. המתווכים שמנסים לגזור קופון – מעודדים את בעלי הדירות לגבות יותר ולעתים אף גובים עמלת תיווך מהשוכרים – בניגוד לחוק. כתבה מיוחדת מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר ? .

השכירות מתייקרת אז מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר ?

גל העלאות של מחירי השכירות מכה בעיקר באזור המרכז. האם באמת יש חלופה בישראל למי שרוצה אופציות זולות יותר? שאול חושב שלמי שנאלץ לחפש דירה במקום אחר יש זכות מלאה להתלונן על עשרות שנים של הזנחה מצד ממשלות ישראל. 

עוד באתר – ירידת מחירי הדיור 2022 חלום או מציאות מדומה ?

מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר מה קורה בשכירות דירות

מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר מה קורה בשכירות דירות

אבל בטווח הקצר הריי אנו יודעים שזה לא ממש יעזור. מה כן יכול לסייע לשוכרי הדירות בישראל?. הכרת החוק והגדלת כח המיקוח שלהם מול בעלי הדירות. במקרים רבים על דמי השכירות יש להוסיף דמי תיווך. לא תמיד בעל הדירה רוצה להתעסק בהצגת הנכס לשוכרים או לעסוק במשא ומתן. מי יעשה את זה עבורו? מתווך. 

עכשיו נשארה השאלה מי ישלם למתווך את שכר הטרחה.

סוף סוף מצאתם דירה. עכשיו צריך לחתום על חוזה. אם בחרתם ליווי משפטי קחו בחשבון גם שכר טרחת עורך דין. לרוב עסקה שמלווה בייעוץ משפטי תגרום לדרישה של פיקדון מזומן או ערבות בנקאית.

מה אומר חוק שכירות הוגנת ?

לפי החוק – מי ששכור את שירותי התיווך הוא זה שמשלם את שכר הטרחה. בפועל זה לא קורה והמצב הפוך. למה ששוכרי הדירות ישלמו?. כוחות השוק. בעיקר במקומות יקרים במרכז הארץ מה יקרה אם לא תחתמו על הסכם הכולל דמי תשלום?. פשוט לא יראו לכם את הדירה. 

אז כמה משלמים תיווך על שכר דירה?. מקובל לשלם חודש אחד של שכירות. אמנם יש כאן מצב של ניצול ציני של המצב. אבל מה לעשות?. כאשר אנשים מוכנים לשלם אלפי שקלים על דירות קטנות במרכז העיר, אז כולם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אכיפה? הצחקתם אותם.