חדשות כלכליות בישראל מכירת סודה סטרים

חדשות כלכליות בישראל מכירת סודה סטרים 

התגעגענו לאקזיט. ללא ספק גאווה ישראלית וגאווה גדולה לתעשייה הישראלית שהולכת ונשכחת מהתודעה הכלכלית על רקע היוקרה שצבר ההייטק. השבוע חדשות כלכליות בישראל מכירת סודה סטרים ומחיר למשתכן 

חדשות כלכליות בישראל סודה סטרים עשתה את זה בגדול 

כולה סודה , אמר לי חבר, מה עשו ממנה .  עשו בגדול , אמרתי לו. זו לא הסודה זה הטרנד הירוק. סודה סטרים שיווקה לעולם טרנד ירוק. אתם תשתו כמה שרק תרצו ולא תוסיפו בקבוק פלסטיק אחד לזיהום האוויר או לזיהום הקרקע. 

סודה סטרים נמכרה לפפסיקו תמורת 3.2 מיליארד דולר. סכום עתק ! 

סודה סטרים משווקת לצד מכונת הסודה גם בקבוקים רב פעמיים לשימוש חוזר שכל אחד מהם מחליף בקבוק חד פעמי, שגם אם ימצא עצמו במיכל המחזור עדיין יצריך משאבי מחזור הובלה ויחזור לשוק כמוצר מזהם בשנית. אז הנה חדשות כלכליות בישראל אנו ואיכות הסביבה זה ואלס צמוד. 

אז איזה ציון מגיע לבעלי סודה סטרים ?  ציון מעולה . לא בגלל המחזור לא בגלל האקזיט אלא בעיקר ובראש ובראשונה שזה מפעל תעשייה . low tech אותה סוג מפעלים עליו קמה המדינה ומרגע שהיא קמה על רגליה היא הפקירה אותם לייבוא זול ולתמורות בכלכלה עולמית. 

סודה סטרים נמכרה לפפסיקו

סודה סטרים נמכרה לפפסיקו

מחיר למשתכן מחיר למתבכיין וכמה דמעות נוספות 

מחיר למשתכן היא הדוגמא הקלאסית על כוונה טובה ותוצאה רעה , לעת עתה. עשרות אלפי הזוגות והמשקיעים שזכו בדירה של מחיר למשתכן לא יודעים מה לעשות. מרבית הדירות נמכרו על הניר , אישורים אין , פיתוח סביבתי בטח אין ומועד צפוי לקבלת הדירה נראה כמו חלום רחוק.  

כלכלנים רבים העוסקים בתכנון פיננסי מטילים ספק בכדאיות רכישת דירה במחיר למשתכן . עלויות המימון בין הזכייה לבין קבלת הדירה משיתות על קבל היעד עלות נוספת בלתי צפויה. לכאורה. שמטילה בספק רב את רכישת דירה במחיר למשתכן על פני רכישת דירה במחיר השוק ועל ידי כך הצמת ההון האישי למחירי הדיור.

דירות לרוכשים אמיתיים , שאינם משקיעים או ספקולנטים , שיימסרו לרוכשים בעוד שלוש או חמש שנים , משיתים עליהם מימון ביניים נוספים בסכום שנאמד בין 75,000 שח ל 150,000 שח דמי שכירות לשלוש שנים .

הסכום הזה מוסיף לדירה , מעבר להוצאות מימון אחרות  עלות בשיעור שבין 10% ל 15% נוספים בדיוק בשנים בהם נוטלי משכנתאות אמורים להחזיר חלק גדול יותר של ההלוואה על דירת מגורים על מנת להימנע מתשלום ריביות משכנתא.  חבל . אני בטוח שאלמלא הלחץ להציג תוצאות ומהר היה ניתן למנוע את חכמת החלם הזו . רוצים לדעת עד כמה זוכי מחיר למשתכן ישלמו ביוקר ?  תבדקו כמה רוצים אותם הבנקים למשכנתאות.