תכנון הוצאות חודשי

תכנון הוצאות חודשי  

id-10053900

Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net

תכנון הוצאות חופשי מאפשר לנצל את את הכנסות הבית בצורה יעילה ופזר את המשאבים בין הצרכים הבסיסיים לבין מותרות וחסיכון להגשת חלומות. תכנון הוצאות חודשי הוא הפעולה הראשונה שמבצע המתכנן הפיננסי עם הלקוחות והוא נעשה באמצעות ניתוח כל אמצעי התשלום של הלקוח ואת ההוצאות העונתיות , הקבועות והמשתנות מידי חודש. בעמוד זה ניתן להוריד קובץ תכנון הוצאות חודשי 

תכנון הוצאות חודשי  | הוצאות קבועות והוצאות משתנות ועונתיות

רשימת הוצאות המשפחתית כולל את כל הוצאות הבית ללא יוצא מהכלל. גם את התשלומים הקבועים . את הוראות הקבע בחשבון הבנק וכרטיסי האשראי ואת הוראות הקבע שמתבצעות דרך תלוש השכר. בהוצאות אלו ניתן למנות את הוצאות המגורים , דמי ויעד בית  , ארנונה , חשמל  , מים והוצאות מזון לבית. בתכנון הוצאות חודשיות נהוג להפריד בין ההוצאות למזון בביית לבין מזון בעבודה העבודה על מנת לבודד את ההוצאות ולקבל תמונה של פיזור ההוצאות.

תכנון הוצאות חודשי  | רשימת ההוצאות ההכרחיות

הוצאות הכרחיות הן כאלו שחיוניות לתפקוד הבית ולא ניתן לוותר עליהן לחלוטין. ניתן כמובן לחסוך בהוצאות האלו באמצעות תכנון פיננסי מסודר. ההוצאות ההכרחיות כוללות את ההוצאות הקבועות דיור , ביגוד , מזון  , חינוך וביטוח.

בתכנון הוצאות ובמחקרים שונים בארץ ובעולם נקבע אחת לשנה יש להקפיד על סקר שוק. ביצוע השוואת מחירים של ביטוחי הרכוש והדירה יכולים להוזיל את עלותם עד כדי 30%.

תכנון הוצאות חודשי  | רשימת משתנות ועונתיות

להוצאות העונתיות בחגים , לפי החזרה ללימודים ובסמוך לאירועים משפחתיים נדרשת תשומת לב מיוחדת. ישנן מספר שיטות להערך לקראת ההוצאות העונתיות מבלי שיכבידו על התקציב החודשי. מכיוון שהוצאות אלו יכולות לשבש את התכנון הפיננסי של המשפחה יש לקחת אותן בחשבון. שיטה אחת למשל להערך להוצאות עונתיות היא לפתוח חשבוןאו קרן כספית פשוטה ולהפקיד ל סכום קטן מדי חודש ובעת הצורך למשוך ממנו את גובה ההוצאות העונתית .  הקצאת סכום נומך מדי חודש לקרן הוצאות הלתי צפויות או עונתיות היא המפתח להתמודדות עם תכנון הוצאות נכון ובדרך להגדלת החיסכון והקצאת משאבים לפיתוח עצמי והגשת חלומות.

חשוב לבדוק החזרים ממס הכנסה 2019

כל בית ישראל הוא פוטנציאל להחזרי מס הכנסה , מימוש זכויות ביטוח לאומי או איתור כספים אבודים הר הכסף. זו לא חוכמה רק להרוויח כסף אלא חשוב מאד שהוא ידיע אליכם בסופו של דבר.

שנת 2019  מאד מאתגרת בכלכלה הישראלית ולכן כל בית בישראל  , במטרה לחסוך המון כסף צריך לבצע את הפעולות הבאות  :

בדיקת כדאיות למחזור למשכנתא לאור העלאת ריבית בנק ישראל

בדיקת החזרי מס הכנסה לשכירים עם בדיקה חינם אצל חברה מקצועית להחזרי מס הכנסה

זכאות להחזרי מביטוח לאומי

כמה כסף כל משפחה יכולה לחסוך על ידי בדיקת כפל ביטוחים